<ul>Ebooki <li>Psychologia <li>Relacje międzyludzkie <li>Samodoskonalenie <li>Języki obce <li>Szybkie czytanie i nauka <li>Przedsiębiorczość <li>E-biznes <li>Własna firma <li>Prawo <li>Zdrowie <li>Seks i ciąża <li>Zdrowe odżywianie <li>Zdrowie dzieci <li>Darmowe ebooki

Ebooki - Wybrane pozycje

Jak oczarować klienta

Jak oczarować klienta? Sztuka tworzenia sytuacji wygrany-wygrany, w której zyskują obie strony. ...
Hamulce sukcesu

Tai Chi Chuan

Adam S. Topor i Anna M. Kajfasz

Jak poprzez Tai Chi Chuan uzyskać harmonię ruchu połączoną z łagodnym rytmicznym oddychaniem, psycho-fizycznym relaksem i poprawić swoje zdrowie?

Badania naukowe potwierdzają: ćwiczenie Tai Chi ma pozytywny wpływ na nasze zdrowie. Czytaj dalej, a dowiesz się, jak bardzo ebook "Tai Chi Chuan" pomoże Ci w opanowaniu ćwiczeń, które spowodują, że poczujesz się lepiej i poprawisz swoje zdrowie.

Wokół genezy chińskich ćwiczeń Ruchowo-Oddechowych Tai Chi powstało zgodnie z tradycją chińską wiele legend i historii. Jedna z nich głosi, iż Tai Chi Chuan jest podarunkiem od bogów, ponieważ pewnej nocy system ten objawił się cesarzowi w trakcie snu na świętej górze WuDang.

Dlaczego o tym wspominam? Otórz legendy te są równie piękne, jak cały system TAI CHI CHUAN, który całą swą poezją i elegancją przypomina "Tygrysa polującego na zdobycz" lub "żurawia kroczącego wśród szuwarów na stawie". Ćwiczenia są inspiracją niezwykłego bogactwa zwierzęcych ruchów i wszelakiego dobra zjawisk w otaczającej nas naturze. Nie ma się czemu dziwić, że ćwiczenia mają nazwy tak poetyckie i malownicze jak: "Biały żuraw rozkłada skrzydła", "Chwytanie szpaka za ogon", "Wąż pełzający w trawie" lub "Tkanie na czułenku".

Zapamiętanie tych ćwiczeń jest niezwykle łatwe (dzięki ebookowi z obrazkami i filmikami - jeszcze łatwiejsze), pobudza naszą wyobraźnię oraz stwarza doświadczenia estetyczne ćwiczącego kolejne ruchy. Ćwiczenia Tai Chi to harmonia ruchu, bezruchu, napięcia i rozluźnienia, wdechu i wydechu. Harmonia ruchu połączona z łagodnym rytmicznym oddychaniem i psycho-fizycznym relaksem odzwierciedlona jest w symbolu Tai Chi.

Przedstawiona ebooku "Tai Chi Chuan" prosta forma ćwiczeń 24 elementów jest podstawą, którą można wykorzystać w naturalnej profilaktyce ruchowej. Jest to modyfikacja systemu ruchów wywodzącego się ze stylu Yang Tai Chi.

W Chinach formę tą ćwiczą zarówno osoby starsze i młodsze a nawet dzieci. Systematyczne wykonywanie tych ćwiczeń poprawia układ oddychania, wzmocnienia mięśnia sercowego, narządów wewnętrznych, wpływają regulująco na układ nerwowy, poprawiając nastrój, a nawet nie bałbym się powiedzieć iż dając zadowolenie i poczucie radości życia.

Łagodny ruch Tai Chi wpływa pozytywnie na cały aparat ruchowy poprawiając sprawność mięśni, ścięgien, kości, polepsza koordynację ruchu. Ruchy powodując delikatną pracę mięśni pobudzają i stymulują punkty akupunkturowe, co powoduje regulację energii w organizmie, która wspiera dobre zdrowie i samopoczucie.

 

 

 


Reklama